Leta i den här bloggen

fredag 27 augusti 2010

Liza Mundy, Michelle Obama (1/3)

Ja, jag har bara läst en tredjedel av denna bok och nu tänker jag inte lägga mer tid på den. Det var det sämsta jag har läst på länge!

Den här författaren verkar ha letat i varje hörn efter rykten och spår av Michelle Obamas liv. Det var tydligen inte så lätt att få till en intervju. Följaktligen finns här intervjuer med rumskamrater från college som endast bodde två månader med presidentfrun och en rektor som knappt kommer ihåg henne. Inledningen handlar mest om Chicagos utveckling och hur detta "borde" på ha påverkat Michelle Obama. Det känns så krystat att det faktiskt är oläsbart. Jag tar avstånd från hela idén. Saknar man material från källan, när en biografi handlar om en levande person, kan man lika gärna låta bli att skriva boken.

Jag väntar på Michelle Obamas egen bok istället, någon gång kommer den säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar