Leta i den här bloggen

lördag 11 december 2010

Marita Conlon-McKenna, En lite hattaffär på hörnet

Den här boken kan ni ju bespara er att läsa. "...hans ögon glittrade okynnigt. Hon rodnade och kände sig urfånig." Den här boken är ungefär som en längre berättelse ur Mitt livs novell. Allt är tillrättalagt, det är fint väder när det ska vara fint väder, långa mörka främlingar ler under lugg och den vackra begåvade flickan med hattaffären rodnar. Mer intressant är en oskyldig kyss blir det inte.

Jag köpte den här för att ha lite lättsam underhållning, men den framkallar mer illamående. Jag är inte rätt person för att läsa sådana här böcker. Jag ska låta bli dem! Jag trivs mycket bättre med sådana där folk försvinner och kanske hamnar i en brunn eller där det kan regna makrillar, när jag vill läsa något lättsamt.

Jag tror jag överlåter den till min åttaåring, en mer oskyldig romans kan man knappast hitta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar